Проект постанови Кабінету Міністрів України “Про затвердження Порядку та умов укладання договорів, на підставі яких здійснюється компенсація інвестицій, внесених суб’єктами господарювання у стратегічні об’єкти портової інфраструктури”

2 Июл

На официальном веб-сайте Мининфраструктуры обнародован проект постановления Кабмина “Об утверждении Порядка и условий заключения договоров, на основании которых осуществляется компенсация инвестиций, внесенных субъектами хозяйствования в стратегические объекты портовой инфраструктуры”. Принимая во внимание важность этого документа в свете проведения портовой реформы в Украине, приводим ниже текст Порядка и условий заключения договоров, на основании которых осуществляется компенсация инвестиций, внесенных субъектами хозяйствования в стратегические объекты портовой инфраструктуры.

ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від ____ _______ 20     р. № _____

Порядок та умови укладання договорів, на підставі яких здійснюється компенсація інвестицій, внесених суб’єктами господарювання у стратегічні об’єкти портової інфраструктури

I.                   Загальні положення

1.1.         Цей Порядок визначає механізм та умови укладення договорів, на підставі яких здійснюється компенсація інвестицій у стратегічні об’єкти портової інфраструктури, що є об’єктами державної власності, та відшкодування вартості підводних гідротехнічних споруд, що підлягають передачі у державну власність.

Об’єктами компенсації у цьому Порядку є:

а) гідротехнічні споруди морських портів: портова акваторія, причали, пірси, причальні споруди, моли, дамби, хвилеломи, берегозахисні споруди, підводні споруди штучного та природного походження, у тому числі канали, операційні акваторії причалів, якірні стоянки;

б) об’єкти портової інфраструктури загального користування: залізничні та автомобільні під’їзні шляхи (до першого розгалуження за межами території порту), лінії зв’язку, засоби тепло-, газо-, водо- та електропостачання, інженерні комунікації.

в) підводні гідротехнічні споруди (канали, операційні акваторії причалів тощо), що були збудовані за рахунок приватних інвестицій до набрання чинності Законом України «Про морські порти України», та внесені до реєстру гідротехнічних споруд у встановленому законодавством порядку, що передаються у державну власність (далі – підводні гідротехнічні споруди).

1.2.         Компенсація інвестицій у стратегічні об’єкти портової інфраструктури або вартості підводних гідротехнічних споруд, що передаються у державну власність (далі – Компенсація) – це відшкодування:

частини або всіх понесених інвестором витрат, пов’язаних із інвестуванням у стратегічні об’єкти портової інфраструктури, що є об’єктами державної власності;

частини або всієї вартості підводних гідротехнічних споруд у разі передачі їх власниками у державну власність.

1.3. Компенсація здійснюється на підставі укладених відповідно до положень цього Порядку договорів (далі – договір, на підставі якого здійснюється компенсація):

компенсації вартості підводних гідротехнічних споруд;

компенсації витрат на капітальний ремонт, модернізацію, реконструкцію чи будівництво стратегічних об’єктів портової інфраструктури.

Договір, на підставі якого здійснюється компенсація, укладається між Адміністрацією морських портів України (далі – Адміністрація) та інвестором.

ІІ. Розгляд пропозицій щодо Компенсації

2.1. Адміністрацією під час розгляду пропозицій щодо здійснення інвестицій у відповідний стратегічний об’єкт портової інфраструктури також розглядається питання щодо компенсації інвестицій, у разі досягнення згоди сторонами укладається договір про наміри щодо укладення договору, на підставі якого здійснюється компенсація.

Пропозиції щодо укладення договору, на підставі якого здійснюється компенсація вартості підводних гідротехнічних споруд, розглядаються Адміністрацією  після надходження звернення власника щодо їх передачі у державну власність.

2.2. Для отримання Компенсації інвестор звертається до Адміністрації з пакетом документів, необхідних для прийняття рішення щодо укладання договору, на підставі якого здійснюється компенсація:

2.2.1.Для компенсації інвестицій в об’єкти а) та б) пункту 1.1 цього Порядку інвестор подає:

1) проект договору, на підставі якого здійснюється компенсація;

2) копію інвестиційного договору належним чином завірену;

3) інформацію про об’єкт інвестування, за який планується здійснювати компенсацію:

основні характеристики об’єкта інвестування;

звіт про оцінку об’єкта інвестування, складений суб’єктом оціночної діяльності відповідно до законодавства про оцінку та оціночну діяльність, та позитивний висновок рецензента на такий звіт щодо його відповідності вимогам нормативно-правових актів з оцінки та оціночної діяльності, зроблений відповідно до законодавства про оцінку (рецензування звіту про оцінку об’єкта інвестування здійснюється виключно Фондом Державного майна України);

експертний висновок за результатами проведення оцінки економічної ефективності інвестиційного проекту або проектної (інвестиційної пропозиції);

результати незалежної експертизи проектної (інвестиційної) пропозиції та/або інвестиційного проекту, проведеної за рахунок коштів інвестора (за наявності);

завірену копію проектно-кошторисної документації;

звіт за результатами експертизи кошторисної частини проектної документації на здійснення поліпшень.

4) інформацію щодо необхідності здійснення інвестицій:

техніко-економічне обґрунтування здійснення інвестування і кошторис витрат на його проведення з урахуванням планових обсягів залучення нових (або недопущення втрати існуючих) суднозаходів на період не менший ніж визначений строк здійснення компенсацій та отриманих доходів від портових зборів, справляння яких пов’язане з експлуатацією об’єкта інвестування;

5) інформацію про інвестора:

засвідчені копії статуту (положення) та дані про державну реєстрацію інвестора як суб’єкта господарювання;

фінансовий звіт  інвестора на останню звітну дату та фінансові звіти за минулий рік;

довідку про раніше отримані позики та довгострокові кредити інвестором, в тому числі іноземні, а також про відсутність простроченої понад три місяці заборгованості з їх погашення та обслуговування;

інформацію про відсутність у інвестора простроченої понад три місяці заборгованості перед державним бюджетом із сплати податків і зборів;

довідку Мін’юсту про те, що суб’єкт господарювання не визнано банкрутом, стосовно нього не порушено справу про банкрутство, він не перебуває у стані реорганізації або ліквідації;

приписи органів пожежного нагляду, охорони праці, за наявності.

2.2.2. Для компенсації інвестицій в об’єкти, визначені підпунктом в) пункту 1.1 цього Порядку, суб’єкт господарювання подає:

1) проект договору, на підставі якого здійснюється компенсація;

2) інформацію про об’єкт, за який планується здійснювати компенсацію:

паспорт гідротехнічної споруди;

основні характеристики об’єкта;

звіт про оцінку підводної гідротехнічної споруди, складений суб’єктом оціночної діяльності відповідно до законодавства про оцінку та оціночну діяльність, та позитивний висновок рецензента на такий звіт щодо його відповідності вимогам нормативно-правових актів з оцінки та оціночної діяльності, зроблений відповідно до законодавства про оцінку (рецензування звіту про оцінку об’єкта інвестування здійснюється виключно Фондом Державного майна України);

інформацію щодо перебування майна, за яке передбачається здійснення компенсації за договором, в заставі, оренді, лізингу та витяг з Єдиного реєстру заборон відчуження об’єктів нерухомого майна;

завірену копію проектно-кошторисної документації;

3) інформацію щодо доцільності прийняття у державну власність підводних гідротехнічних споруд:

обґрунтування доцільності прийняття у державну власність підводних гідротехнічних споруд із зазначенням планових обсягів залучення нових (або недопущення втрати існуючих) суднозаходів на період не менший ніж визначений строк здійснення компенсацій та отриманих доходів від портових зборів, справляння яких пов’язане з його експлуатацією;

документальне підтвердження фактичного розміру внесених коштів, що підлягають компенсації, підтверджених відповідною документацією (акти виконаних робіт, акти введення в експлуатацію), складеною згідно із законодавством;

4) інформацію про суб’єкта господарювання:

засвідчені копії статуту (положення) та дані про державну реєстрацію інвестора як суб’єкта господарювання;

фінансовий звіт суб’єкта господарювання на останню звітну дату та фінансові звіти за минулий рік;

довідку про раніше отримані позики та довгострокові кредити інвестором, в тому числі іноземні, а також про відсутність простроченої понад три місяці заборгованості з їх погашення та обслуговування;

інформацію про відсутність у інвестора простроченої понад три місяці заборгованості перед державним бюджетом із сплати податків і зборів;

довідку Мін’юсту про те, що суб’єкт господарювання не визнано банкрутом, стосовно нього не порушено справу про банкрутство, він не перебуває у стані реорганізації або ліквідації;

приписи органів пожежного нагляду, охорони праці, за наявності.

2.3. Адміністрацією приймаються до розгляду пропозиції щодо Компенсації лише за умови, що на розгляд подано повний перелік документів, передбачених цим Порядком.

Рішення щодо укладення договору, на підставі якого здійснюється компенсація, приймається Адміністрацією за умови, що:

передача у державну власність підводних гідротехнічних споруд або реалізація проекту інвестування (здійснення капітального ремонту, модернізації, реконструкції, будівництва об’єктів інвестування) відповідає пріоритетам розвитку, визначеним Кабінетом Міністрів України, сприятиме підвищенню конкурентоздатності українських портів, залученню нових (додаткових) суднозаходів, необхідна з метою забезпечення безпеки судноплавства, матиме позитивний вплив на показники фінансового плану Адміністрації тощо;

розмір фактично здійснених інвестором витрат підтверджено відповідною документацію, складеною згідно із законодавством, та погоджених Адміністрацією за результатами проведеного ними технічного нагляду і фінансового контролю щодо об’єктів а) та б) підпункту 1.1. цього Порядку;

загальний обсяг компенсацій, які планується здійснити, не перевищує ринкову вартість об’єкта інвестування або підводної гідротехнічної споруди, визначену за результатами незалежної оцінки.

Адміністрація приймає рішення щодо відмови укладення договору, на підставі якого здійснюється компенсація інвестицій, крім випадків, передбачених частиною п’ятою статті 23  Закону України «Про морські порти України» у разі, якщо:

інвестором подано до Адміністрації на розгляд документи, передбачені цим Порядком, не в повному обсязі або під час їх опрацювання виявлено невідповідність вищевказаним умовам;

передача у державну власність підводних гідротехнічних споруд або реалізація проекту інвестування (здійснення капітального ремонту, модернізації, реконструкції, будівництва об’єктів інвестування) не відповідає пріоритетам розвитку, визначеним Кабінетом Міністрів України, не сприятиме підвищенню конкурентоздатності українських портів, залученню нових (додаткових) суднозаходів, не впливає на забезпечення безпеки судноплавства, та не матиме позитивного впливу на показники фінансового плану Адміністрації тощо;

розмір фактично здійснених інвестором витрат не підтверджено відповідною документацію, складеною згідно із законодавством та не погоджено Адміністрацією за результатами проведеного ними технічного нагляду і фінансового контролю;

загальний обсяг компенсацій, які планується здійснити, перевищує ринкову вартість об’єкта інвестування або підводної гідротехнічної споруди, визначену за результатами незалежної оцінки.

Рішення щодо укладення договору, на підставі якого здійснюється компенсація за новостворені гідротехнічні споруди, здійснюється на підставі наданих до Адміністрації документів, передбачених пунктом 2.2.1. розділу ІІ цього Порядку, та на умовах, передбачених розділом ІІІ цього Порядку.

IІІ. Умови Компенсації та моніторинг її здійснення

3.1. Договір, на підставі якого здійснюється Компенсація, укладається після досягнення згоди між Адміністрацією та інвестором із наступних питань:

об’єкта компенсації;

обсягу коштів, що підлягають компенсації;

строку та графіка здійснення компенсацій інвестицій у стратегічні об’єкти портової інфраструктури, що настає не раніше введення об’єкта в експлуатацію, та складає не менше періоду окупності проекту відповідно до техніко-економічного обґрунтування, або передачу у державну власність підводних гідротехнічних споруд;

джерела компенсації;

інших питань.

3.2. У договорі, на підставі якого здійснюється Компенсація, джерелом її здійснення визначаються:

портові збори (крім адміністративного та маякового) для компенсації витрат, пов’язаних із інвестуванням у гідротехнічні портові споруди, або вартості збудованих підводних гідротехнічних споруд, які за згодою власників підлягають передачі у державну власність, при цьому визначення частини портових зборів, яка буде спрямовуватися для Компенсації, здійснюється відповідно до їх цільового використання;

плата за використання відповідного об’єкта портової інфраструктури загального користування.

3.3. Для прийняття рішення щодо Компенсації Адміністрацією здійснюються згідно із проектно-кошторисною документацією, затвердженою в установленому законодавством порядку, та техніко-економічними обґрунтуваннями наступні заходи:

3.3.1. Для об’єктів компенсації а) та б) підпункту 1.1 цього Порядку:

нагляд за технічним виконанням всіх етапів робіт, пов’язаних із здійсненням інвестицій в об’єкти портової інфраструктури;

оцінка фінансових операцій, пов’язаних із інвестуванням в об’єкти портової інфраструктури;

аналіз планових обсягів суднозаходів, планових доходів від портових зборів, які справляються за використання об’єкта інвестування, та планових витрат на його утримання на період не менше періоду окупності проекту відповідно до техніко-економічного обґрунтування.

3.3.2. Для об’єктів компенсації, визначених підпунктом в) пункту 1.1 цого Порядку:

розгляд паспорта відповідної гідротехнічної споруди;

оцінка технічного стану відповідної підводної гідротехнічної споруди, її відповідність вимогам забезпечення безпеки судноплавства тощо;

оцінка фактично здійснених інвестором витрат, підтверджених відповідною документацію, складеною згідно із законодавством;

аналіз планових обсягів суднозаходів, планових доходів від портових зборів, які справляються за використання відповідної підводної гідротехнічної споруди, та планових витрат на її утримання на період не менше періоду окупності проекту відповідно до техніко-економічного обґрунтування.

3.4. Об’єкт компенсації визначається із врахуванням наступних факторів:

актуальності (необхідності) проведення робіт, пов’язаних із здійсненням інвестицій, або передачі підводної гідротехнічної споруди у державну власність;

впливу здійснених інвестицій або передачі підводної гідротехнічної споруди у державну власність та їх компенсації на показники фінансового плану Адміністрації.

3.5. Відповідно до договору, на підставі якого здійснюється Компенсація, інвестору  компенсується частина або всі фактично понесені ним витрати, але не більше ринкової вартості об’єкта інфраструктури, визначеної за результатами незалежної оцінки, на момент подання документів для укладення договору, на підставі якого здійснюється компенсація.

3.6. Виплата Компенсації здійснюється щоквартально у розмірах та відповідно до графіка, передбачених договором, на підставі якого здійснюється Компенсація.

Щоквартальні Компенсації сплачуються у вигляді відсотку від:

відповідного портового збору, що справляється за використання об’єкта компенсації;

плати за використання відповідного об’єкта компенсації.

Розмір вищевказаного відсотка розраховується з урахуванням загального строку дії договору, на підставі якого здійснюється компенсація, але не перевищує частки відповідного портового збору або плати за використання відповідного об’єкта портової інфраструктури загального користування, що лишається у розпорядженні Адміністрації після вирахування коштів на його утримання.

3.7. Загальні обсяги Компенсацій, що здійснюються Адміністрацією, не повинні перевищувати частки портових зборів або плати за використання відповідного об’єкта портової інфраструктури загального користування, що лишаються у розпорядженні Адміністрації після вирахування коштів на утримання її стратегічних об’єктів портової інфраструктури.

3.8. Адміністрація протягом 5 робочих днів з дня укладення договору, на підставі якого здійснюється компенсація, інформує Мінінфраструктури про укладення такого договору та його істотні умови (додаток 1).

Адміністрацією щоквартально, до 25 числа місяця, наступного за звітним, здійснюється та надається до Мінінфраструктури моніторинг здійснення Компенсації  по кожному морському порту (додаток 2).

ІV. Укладання договору, на підставі якого здійснюється Компенсація

4.1.         Договір, на підставі якого здійснюється компенсація, вважається укладеним після досягнення згоди з усіх істотних умов та підписання його сторонами.

4.2.         Зміни до укладених договорів вносяться в тому ж порядку, у якому укладається і сам договір, на підставі якого здійснюється компенсація.

Источник: http://mtu.gov.ua/uk/alias_50/34668.html